Jesteś pasjonatem swojego biznesu i wiesz wszystko w ins i outs swojego produktu i usługi. Ale świat marketingu nadal ewoluuje w fenomenalnym tempie, a czasami można poczuć się jak pływanie przez trele, jeśli chodzi o wiedzę, jak najlepiej sprzedać się do potencjalnych klientów. Znamy ten ból - byliśmy tam!

Ponieważ zależy nam na Twoim lokalnym sukcesie tak samo jak Tobie (jesteśmy Twoim fanem nr 1!) - ruszyliśmy na czele, aby dowiedzieć się, co ludzie w Twojej okolicy uwielbiają (i czego nie znoszą), kiedy są reklamowani, wraz z kilkoma dość zaskakującymi trendami dotyczącymi generacji i płci.

Czym jest marketing lokalny?

Kiedy mówimy o marketingu lokalnym, mamy na myśli wszystkie działania marketingowe, które wykonujesz, aby podnieść świadomość i sprzedaż - takie jak reklama w lokalnej gazecie, krople ulotek w lokalnych grupach mumii i reklamy na Facebooku.

Marketing lokalny jest jednym z największych fundamentów, jeśli chodzi o uzyskanie swojej nazwy tam - 30% wyszukiwań w Google zaczyna się, ponieważ wyszukiwacz chce znaleźć lokalną firmę. A klienci wybierają zakupy bardziej lokalne dzięki programom takim jak Small Business Saturday, masz wiele zaangażowanych osób wokół siebie - to po prostu wyjść tam i krzyczeć o tym, co robisz!

Zapytaliśmy ponad 1000 brytyjskich konsumentów, co naprawdę myślą o Twoich lokalnych działaniach marketingowych i oto co mieli do powiedzenia:

Marketing lokalny - miłość i nienawiść

Możemy nie być w stanie zgodzić się w sprawie Brexitu, ale jedną rzeczą, co do której wszyscy możemy się zgodzić, jest to, jakie rodzaje marketingu kochamy, a jakich naprawdę nie.

Jako naród, nasze ogólne ulubione sposoby bycia wprowadzanym na rynek przez firmy to media społecznościowe i darmowe próbki. Zimne rozmowy i sprzedaż od drzwi do drzwi zostały jednogłośnie przegłosowane jako najgorsze metody.Oto trochę więcej o każdej strategii marketingowej, abyś mógł odpowiednio dostosować swój plan.

Love

Media społecznościowe

Spójrzmy prawdzie w oczy, media społecznościowe są dość uzależniające. Od przewijania konta na Instagramie chłopaka swojej najlepszej przyjaciółki do oglądania nowego festiwalu ginu, który rozpoczyna się w twoim lokalnym mieście - media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki się socjalizujemy, a także sposób, w jaki się sprzedajemy. Z Wielką Brytanią spędzającą średnio ponad 2 godziny dziennie na mediach społecznościowych, a Facebook twierdził, że zyski wyniosły 16,91 miliarda dolarów w IV kwartale 2018 roku - jest to zdecydowanie przestrzeń, w której musisz być.


Darmowe próbki

Shopify (2018) twierdzą, że darmowe próbki mogą zwiększyć sprzedaż o 2000%. Z twierdzeniami takimi jak to, nic dziwnego, że połowa naszych respondentów twierdziła, że blagowanie freebie sprawi, że zainteresują się lokalnym biznesem.

1 na 10 respondentów uznało skromny gratis jako najbardziej pamiętny element lokalnego marketingu, z którym się zetknęli. Wśród wyróżnień znalazły się między innymi losowania nagród, pizza, testy, ciasto, balony i jajka!

Ale bądź ostrożny - nie chcesz oddać owoców swojej pracy za darmo. Oto najlepsza wskazówka, jeśli jest to coś, co myślisz o wpleceniu w swoje plany na 2019 rok:

Nienawiść

Cold Call

Według HubSpot (2019), tylko 1% zimnych połączeń przekształca się w spotkanie lub sprzedaż - nie jest więc zaskoczeniem, dlaczego whopping 43% naszych respondentów nazwał to jako ich # 1 pet hate w marketingu lokalnym.

Ale dlaczego ta odwieczna taktyka marketingowa ma taką złą nazwę? Nasi respondenci nazwali zimne dzwonienie jako natrętne lub postrzegane jako oszustwo, a ostatecznie zyskało złą sławę dzięki oszustom i fałszywym firmom dzwoniącym na temat "Twojego wypadku samochodowego" i "roszczeń PPI".

Nie oznacza to, że dzwonienie do potencjalnych klientów jest złą praktyką, po prostu musisz być bardziej skuteczny z tym, jak to robisz. Tak więc, jeśli szukasz możliwości prowadzenia biznesu przez telefon, bądź szczery, przyjazny i przygotowany na zimne tony ze strony odbiorcy na początku rozmowy.


Wizyta handlowca

Zła wiadomość dla sprzedawców od drzwi do drzwi, jest to druga największa nienawiść, jeśli chodzi o marketing lokalny. Podobnie jak w przypadku cold calling, stwierdziliśmy, że respondenci czuli, że spontaniczne wizyty są natrętne, zakłócające, nachalne i czuli się nieswojo, mając obcego człowieka pod swoimi drzwiami. Ale z nazwami takimi jak Avon i znany i kochany "peg-man" dla północnych czytelników staje się przeszłością, czy urośliśmy do nienawiści wizyt sprzedażowych?

Nie do końca.

Pokochaliśmy naszą prywatność i przestrzeń osobistą. Z brytyjskim społeczeństwem, które potrzebuje średnio 3ft 8in przestrzeni osobistej między nimi a nieznajomym, aby czuć się komfortowo, nie jest niespodzianką, że ktoś pojawiający się w twoich drzwiach 1ft dalej jest zawsze witany z obroną.

Jak więc z tym walczyć? Wizyty handlowe są zawsze bardziej skuteczne, jeśli są organizowane z wyprzedzeniem. A jeśli nie jest to możliwe - dlaczego nie zacząć od wysłania gratisu, który może posłużyć jako początek rozmowy? Albo przesyłka bezpośrednia, która zaintryguje potencjalnego klienta Twoimi towarami lub usługami?

Marketing urodzony i wychowany

Grając nieco bliżej domu, zapytaliśmy hrabstwa, co jest najlepsze i najgorsze w marketingu lokalnym. Ogólna zasada jest taka, że krajowy trend uwielbienia mediów społecznościowych i darmowych próbek oraz nienawiść do zimnych telefonów i wizyt handlowych odbiły się echem w całym kraju. Co jest najbardziej zaskakujące są niuanse między powiatami:

  • North East: ranking reklamy w wyszukiwarkach jako top 3 kanałów marketingowych vs reszta narodu ranking średni 5-10
  • East Anglia: głosował gazety jako ich #3 preferencji, jeśli chodzi o lokalny marketing - kanał, który spadł średnio w innych hrabstwach
  • Londyn: jeśli szukasz do reklamowania się do Londyńczyków, radio nie będzie robić żadnych przysług - z tego kanału w rankingu dolnej 3 vs średnie rankingi gdzie indziej
  • North East: wydarzenia zostały uznane za # 3 najbardziej znienawidzony kanał marketingowy w North East, gdy ten kanał faired średniej w całym kraju
  • Północnyzachód: jeśli chcesz zachęcić osoby mieszkające w północno-zachodniej części kraju, direct mail wysyłany na ślepo będzie witany z irytacją. Jeśli wysyłasz direct mail w tym regionie, upewnij się, że jest on wysyłany w dobrych intencjach i że odbiorca jest już świadomy Twojej oferty
  • Irlandia Północna: mieszkańcy Irlandii Północnej wskazali marketing tradycyjny w pierwszej dziesiątce kanałów marketingowych, a formaty bardziej cyfrowe, takie jak społeczności internetowe i reklama w wyszukiwarkach, znalazły się w dolnej czwórce.
  • Szkocja: Społeczności internetowe uzyskały wysokie notowania w Szkocji w porównaniu z innymi regionami - wskazując na świetną okazję do digital minglingu i reklamy.
  • South East: hrabstwo, które uwielbia coś do dotknięcia - South East ocenił czasopisma, ulotki, gazety, direct mail i darmowe próbki w górnej połowie kanałów marketingowych z społeczności internetowych i komunikacji cyfrowej są najmniej preferowane.
  • Południowy Zachód: w zachodniej części kraju wiele kanałów marketingowych, które pozwalają odbiorcy dowiedzieć się więcej o produkcie, znalazło się na pierwszym miejscu, a czasopisma, ulotki, radio i gazety znalazły się w górnym kwartylu preferencji w zakresie marketingu lokalnego.
  • Walia: z każdym innym hrabstwem, które uplasowało się w pierwszej dwójce pod względem społecznościowych i bezpłatnych próbek, Walia była jedynym wyjątkiem, w którym ustne słowo znalazło się na drugim miejscu.
  • West Midlands: w połączeniu z południowym wschodem, mieszkańcy West Midlands wydają się uwielbiać otrzymywać ulotki - uznano je za najlepszy 5 sposób otrzymywania marketingu lokalnego
  • Yorkshire: Mieszkańcy Yorkshire lubią tradycyjną mieszankę marketingu lokalnego z magazynami, gazetami i radiem w górnych kwartylach głosów

Luka pokoleniowa

Można powiedzieć, że "wiek to tylko liczba" - ale nasze badanie wykazało, że pokolenia zachowują się inaczej w stosunku do różnych kanałów marketingowych, gdy przychodzi do dokonywania zakupów.

Na pytanie "jaka taktyka najprawdopodobniej skłoni Cię do zakupu produktu danej firmy?" - istnieje sterta różnic, na które powinieneś być przygotowany podczas marketingu do konkretnych demografii wiekowych.

  • Gen Z: dla tych młodych ludzi z Gen Z, chodzi o doświadczenie produktu lub usługi przed podjęciem decyzji o zakupie, przy czym 1/3 twierdzi, że darmowa próba skłoniłaby ich do zakupu produktu.
  • Millenialsi: chcesz skłonić Millenialsów do zakupu? Promocje działają bardzo dobrze - 1 na 4 wymienia je jako główny powód, dla którego dokonałaby zakupu w danej firmie.
  • Gen X: pokolenie, które jest znane z zaufania do innych - 23% twierdzi, że najlepszym sposobem na skłonienie ich do zakupu jest program typu "poleć znajomym".
  • Baby Boomers: szukasz drogi do serca pokolenia Baby Boomer? Doskonała obsługa klienta zdziała dla Ciebie cuda - 1 na 4 osoby uznają ją za główną rzecz, która skłoni ich do zakupu produktu.

Panie i Panowie (i ich marketingowe ulubieńce)

Nasze wyniki sugerują, że mężczyźni i kobiety dzielą tę samą górę i dół w lokalnych preferencjach marketingowych, a prawdziwe różnice leżą w preferencjach poszczególnych kanałów:

  • Media społecznościowe: połowa kobiet jest skłonna do ulegania wpływom vs jedna trzecia mężczyzn
  • Gazety: mężczyźni są dwukrotnie bardziej skłonni do ulegania wpływom reklamy prasowej niż kobiety
  • Sprzedawcy: mężczyźni trzykrotnie częściej niż kobiety ulegają wpływowi rozmowy z pracownikiem działu sprzedaży
  • Wystawy okienne: 4 na 10 kobiet prawdopodobnie ulegnie wpływowi ekspozycji okiennych lub atrakcyjnej strony internetowej vs 3 na 10 mężczyzn

Trendy w marketingu poligraficznym w Wielkiej Brytanii

W jakie narzędzia marketingu poligraficznego powinieneś zainwestować, aby dotrzeć do lokalnej grupy docelowej? Aby pomóc Ci w tym, ujawniliśmy najbardziej popularne narzędzia druku w poszczególnych regionach!

Podsumowanie

Nasze wyniki pokazują, że istnieje wiele sposobów na stworzenie ekscytujących lokalnych działań marketingowych, które przyciągną klientów. Nasze główne wnioski to zainwestowanie w znalezienie platformy mediów społecznościowych, która działa dla Ciebie i rozważenie darmowych próbek. Należy jednak zachować ostrożność przy stosowaniu taktyk sprzedażowych, które mogą wydawać się natrętne, jak na przykład cold calling i nieplanowane wizyty - jeśli zostaną źle wykonane, mogą mieć szkodliwy wpływ na to, jak klienci Cię postrzegają.

Znasz swój biznes bardziej niż ktokolwiek inny; to, co działa dla Twojej firmy, może nie działać dla innej. Spróbuj różnych technik i zachować pchanie tych działań marketingowych, które dostarczają wyników, które są po.